Stari obućar i crni konji

b090ed31cf9cf4d0498ddafedf207071

Topot konja i njihova njiska zatresli su malu obućarsku radnju. Sav u čudu, protresao je glavu i pohitao ka vratima. Kao da se vratio u davnu prošlost, ugledao je fijaker koji vuku crni konji.
“Bože!”, uzviknuo je. “Da li je moguće da mi se ispunjava želja da još jednom vidim konje ispred moje radnje?”
Prišao je crnom lepotanu čija se bujna dlaka sjajila na mesečini, nežno ga pomazio po njušci, kada ga u tom času pozva neki glas.
“Požurite, gospodine Stankoviću, neće oni zauvek čekati.”
Ženski glas koji se čuo iz fijakera bio mu je jako poznat. Ostavio je konja i krenuo da proviri kroz prozor. U fijakeru je sedelo njemu poznato lice, beskućnica sa psom. I pas je bio unutra. Čim je video obućara, pas je izleteo i skoro ga oborio na zemlju.
“Polako, momče, polako, nisam verovao da ću te opet videti.”
“Tu smo, gospodine, i ja i on, čekamo vas.”
“A gde ćemo mi to?”, pitao je, “i otkud vi noćas? Mada, ako bolje razmislim, baš vi mi trebate, da me malo uputite u beskućnički život. Predao sam se, eto, pobedili su me.”
“Nismo mi više beskućnici, ni vi, ni ja. Ima ko sada da brine o nama”, rekla je žena ponosno.
“Lepo, lepo je što će vlast ipak brinuti o nama. I lepo je što su prihvatili vašeg psa. Baš sam srećan”, nasmejao se obućar.
“Vi najbolje znate da vlast brine samo o sebi. Nego, smestite se lepo, nekad konji brzo jure pa čovek ne stigne da se spremi za put.”
“A gde su vam čizme?”, pitao je gledajući u psa koji se sklupčao kraj njenih nogu.
“Nije mi više hladno, sada ih čuvam za uspomenu na jedan lep Božić.”
Seo je preko puta nje. Fijaker je odmah pojurio mračnom gradskom ulicom, u kojoj je zalutao miris januarskog snega.
“Zaboravio sam torbu!”, uzviknuo je.
Konji su, međutim, već odneli fijaker sa dva nesuđena beskućnika u njima.

odlomak iz priče Stari obućar i crni konji, zbirka Priče sa prašnjavih polica

3 thoughts on “Stari obućar i crni konji

Leave a Reply

