БРАТ

538e27e7c02f62e0e2aff84e91ec7e01.jpg

Mike Malm, Joyful, oil, 30 x 20.

 

Стани! Тамо је хладна вода! Рекао сам да ћу те чувати, обећао сам. Стани овде поред мене, молим те. Гледај у небо, у земљу…у своје мисли гледај, само не чини ни корак даље.

Сећаш се када си упао у бунар? Не смеј се, на смрт си ме преплашио. И сад се стресем кад се сетим твојих крвавих колена и одраних руку. Мајка је данима плакала размишљајући шта је све могло да се догоди да нисам случајно прошао поред бунара те вечери. Остао би на дну, а вероватно би те смећем затрпали.

Ниси ти створен да ходаш сам, све неко мора да те чува. Кад би се само понекад окренуо и припазио ја не бих морао да трчим за тобом као суманут. Још две ноге ће ми једном израсти само да тебе стигнем.

И пусти сада ту мачку из руку, кад си је пре дохватио! Слушај ме шта ти говорим! Неће те живот мазити, а мени није још много остало. Шта ћеш, побогу сам радити! Ко ће ти храну спремати и ко те облачити? Јесам ти ја брат, али не могу да живим уместо тебе! Једном ћеш остати сам и мораћеш да престанеш тако да се смејеш. Не гледај ме збуњено. Знаш да лако заплачем кад ме погледаш тим крупним очима. Живот бих за тебе дао. Кад би само могао да проговориш можда би ми објаснио зашто се све ово нама дешава, коме смо то скривили?

Остави мачку кад ти говорим! Нека јој који живот и остане. Сад ћемо лепо кући да ти обучем ново одело, сав си се у рите од јутрос претворио. Кад стигнеш толико да се поцепаш? Још ћу због тебе морати да научим и да шијем.

Дај ми руку и не шутирај камење, скоро сам ти нове ципеле купио. И не смеј се толико, ко зна шта ће помислити људи. Ми иако причамо да нам није стало, увек ослушкујемо шта о нама мисли овај или онај, какав утисак остављамо. Запамти, увек те неко неће волети, макар говорио другачије. И никада се немој трудити да те сви воле, то није могуће. Што те мање воле, више си свој. И зато се немој смејати толико. Можда те неко грешком заволи.

Сад потрчи слободно, знам да одавде волиш да пожуриш. А ако некад проговориш, немој ми рећи колико си данас био љут на мене и колико је твој осмех био лажан. Пусти ме да мислим да сам ти добро учинио и да ниси зажалио за водом која се таласала пред тобом.

А сад трчи! И не гледај ме тим крупним очима. Испред себе гледај. Видиш како ме нема у даљини.

2 thoughts on “БРАТ

  1. Из које год реалности тумачио, из којег год живота интерпретирао, нисам се могао отети елегичном, метафизичком утиску. И да није овог дела реченице у 4. пасусу “а мени није још много остало”, помислио бих да је у питању анђео чувар!
    Христос воскресе!

    Liked by 2 people

Leave a Reply

